We zijn in Frankrijk

31 augustus 2018 - Auxerre, Frankrijk

Voor de wekker wakker dus, hup douchen bakkie thee en boterham voor ons twee. Even over half zes en route. Na wat gedoe bij Liege, beter bekend als Luik, stukje terug rijden om Luxemburg niet te missen. Daar goedkoop benzinetankje vullen en de Aygo heeft er weer zin in om verder te tuffen. Met dalingen en stijgingen van 4 tot 10 % is het alle zeilen bijzetten maar als je dan toch zo af en toe een Mercedes voorbij schuift is de glimlach weer compleet. 9.30 uur ontbijt op iets wat een parkeerplaats is, wc is een struik met monument als beschutting en maar weer verder. 13.00 uur lunch op Franse parking. Maar voordat je daar een plekje hebt moet je eerst een doolhof door. Na fijn achter elkaar kilometers draaien op de peage is het rond 15.00 uur tijd om de snelweg af te gaan en dwars door de wijnroute van Bourgondiē rond 16.00 uur ons te melden bij de Chambre d'hote " Manoir Bonpassage"  in het gehucht Thury. Plons het zwembad in en daarna biertje en heerlijk eten. Gastvrije Brabantse en Amsterdammer onthalen ons met kennis van zaken leggen ons met humor en heerlijkheden in de watten. 'S avonds na het eten nog stukje gewandeld onder fantastische sterrenhemel. Klein Frans cognacje op terras en Nu lekker slapen.  Morgen nog een 400 km tot St. Melany.