Nog dieper het Zuiden in

7 september 2018 - Saint-Étienne-de-Valoux, Frankrijk

7.45 uur, de wekker maakt ons wakker en we kijken stiekem naar buiten of het weer zich heeft hersteld na gisteren een natte start en avond. Gelukkig we kunnen onze zonnenbrillen pakken en weer insmeren. Dat is bij René geen overbodige luxe haha. Snel een stokbroodje jam naar binnen en op naar Aven D' Orgnac. Een bijzonder grote grot met diverse zalen. 700 treden naar beneden, 120 meter. Leuke gids die voor ons groepje van 4 (wat is het toch fijn om in naseizoen te gaan haha) een mooie tour geeft. Daarna op leuk terrasje even verderop een Franse lunch en we kunnen weer verder naar Gorge 'd Ardeche. Maar dan gooien die gekke Fransen weer alles om en kunnen we 50 km omrijden omdat ze de toegangsweg hebben afgesloten. Maar, we laten ons niet kisten en gaan stoer verder. En dan........BAM....daar is ie. Cecile heeft de Gorge nog niet eerder gezien, dus deze Franse Grand Canyon is een bijzondere ervaring voor haar. Bij het eindpunt weer op pad naar St.Melany waar we neerstrijken bij Jet (Vlaamse kroegbaas) waar je echt Frans kan eten, als je maar geen haast hebt. En dat hebben we gelukkig niet😁 rond 22.00 uur zij  we weer thuis en zitten bij te komen van een lange maar mooie dag.

Au revoir.

1. Ada en Ton:
    7 september 2018
    Weer een mooi verhaal en optimaal genieten!