Hoe hoog kan je gaan in de Ardeche en wat zie je dan?

9 september 2018 - Saint-Étienne-de-Valoux, Frankrijk

Zaterdag, we zitten alweer een week in de Ardeche en het blijft genieten en verbazen over de leefstijl van de Fransen. Oké we zijn nu al wel beetje gewend aan hun rijstijl, de deuken in auto's zegt genoeg. Het is voor de Fransen een vervoermiddel en geen verlengstuk van hun ......bij mannen 😁 Dat is in Nederland wel anders hahaha. Giseren (zaterdag dus) naar een kasteeltje in Montreal geweest waar een brocante / zolderopruiming markt was. Aanplakbiljetten bij div. Tourist information gezien, dus dan moet het wel iets zijn. Ik denk een kraampje of 8 en dat was het weer. Gelukkig heeft de kasteelheer ons kunnen overhalen om zijn optrekje te bezoeken dus de rit was niet helemaal voor niets. Oh ja we hebben een leuk spiegeltje voor de wc op de kop getikt. Toen door naar Joyeuse ons inkoop dorp, maar wel via een omweg. Nog hoger de bergen in via een prachtige route en kwamen uiteindelijk op de top van een bergje uit. 850 meter. Daar rondom een uitzicht over een groot stuk van dit deel van Frankrijk en in de verte in de mist  de contouren van Mont Ventou gezien. Toen daadwerkelijk naar dorp. Ijsje gegeten en ons vergaapt aan de start van een bruiloft. Boodschappen gedaan voor een bbq aan het zwembad en bij terugkomst verrast zijn door het schone nu blauwe water. 'S avonds na bbq in ligstoel naar de duizende sterren gekeken. Helaas is het niet gelukt daar foto van te maken.

Dat was m weer voor nu, foto's volgen nog.

Bonjour